torsdag 30. juli 2009

Altfor billige ting i Norge!

Slapp av, jeg er ingen kapitalist, og er vel hjertens enig i at så mangt er for dyrt i Norge; og at vi lever i et av verdens dyreste land. Blabla. Dog er det slik at det er vi vant til å høre, og jeg har bitt meg merke i et par ting jeg synes er alt for billige i Norge. Ja, de finnes:


Engangsgrill! Hva skjer med at de koster ti-femten kroner? Alle ser de ligge og slenge overalt i sommerhalvåret, for hvorfor ta de med seg? Jeg har løsningen: innfør pant som røsker på de :) 15 kroner for grillen, og 20 kroner pant, så gidder folk levere de tilbake igjen. 35 kroner synes jeg uansett er en ok pris for en engangsgrill.
(jeg er heller ingen miljøaktivist, så det er sagt, men litt omsorg får man da ha)

Hyundai Atos er billig. Selvfølgelig ikke verdt en krone mer, men hvis de var dyrere, si dobbel pris, hadde færre, eller ingen, kjøpt de. Slike biler er for folk med lite respekt for seg selv og sine medmennesker. En skam for bilindustrien (flere kan selvfølgelig nevnes, Suzuki Wagon R+, Fiat Multipla, Renault Megane, Peugeot 1007, Mercedes GLK...)
Q-tips ikke kom og si at det hadde vært en kjeft i Norge som hadde reagert hvis man hadde dobla prisen på q-tips!









Digitalkamera. Her synes jeg man får altfor mye for pengene nå.












2 kommentarer:

  1. Hva faen!!! Er ikke Atos`n gratis når man kjøper en engangsgrill

    SvarSlett
  2. Atosen er en søt liten handlevogn! Ikke diss! :p

    SvarSlett